Sposób załatwienia spraw i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Zachęcamy do korespondencji z Urzędem drogą elektroniczną za pomocą Elektronicznej Skrzynki podawczej:
Zgodnie z Ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tekst jednolity: tj. Dz.U. 2021 poz. 2070)
Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest systemem służącym do przesyłania dokumentów i formularzy elektronicznych do urzędu. Aby złożyć pismo do Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach należy wejść poprzez poniższy link:
na platformie ePUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta
Adres skrzynki ePUAP Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach /wup-katowice/SkrytkaESP
Wymagania dla dokumentów elektronicznych składanych w Wojewódzkim Urzędzie Pracy
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym lub Profilem Zaufanym.
Akceptowalne formaty załączników to:
- DOC, RTF
- ODT, SXW
- XLS
- CSV
- TXT
- GIF, TIF, BMP, JPG
- ZIP
Dokumenty zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.
Załatwianie spraw jest możliwe do realizacji drogą elektroniczną za pomocą pisma ogólnego dostępnego na platformie ePUAP pod linkiem:
Sprawy w urzędzie przyjmowane są zgodnie z instrukcją kancelaryjną
Sprawy rozpatrywane są według kolejności wpływu i ważności sprawy.
Rozpatrywanie spraw następuje bez zbędnej zwłoki. Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie, bądź możliwe do ustalenia na podstawie danych, którymi rozporządza ten organ.
Załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.